Death Note Manga & Anime

Plaats reactie
KawaiiPikachu
Berichten: 248
Lid geworden op: 30-12-2012 16:47

Death Note Manga & Anime

Bericht door KawaiiPikachu » 31-12-2012 10:33

Wie van jullie kent allemaal de Manga en/of Anime Death Note? :D

Zelf ben ik er helemaal fan van, het is mijn nummer 1 Anime en sinds kort heb ik ook de complete Mangaset in het Japans!! :roll: En het gekke is nog wel, dat ik zowaar het verhaal een beetje kan volgen! Mijn Japans is beter dan ik dacht 8)
かわいいピカチュウです!
それじゃ、またね!!

Miki
Berichten: 131
Lid geworden op: 30-12-2012 19:19

Bericht door Miki » 31-12-2012 13:44

Hoe is die niet te kennen!...

Als Anime fan moet je toch echt Death Note gezien hebben... Ik vind het 1 van de beste anime's die ik ooit gezien heb.
Ik heb de manga nog nooit gelezen (mede omdat ik geen plaats heb thuis voor al die kleine boekjes en ze best prijzig zijn), maar de anime heb ik wel gezien.

Ook heb ik de live action film gezien die gemaakt is van Death Note. Die zijn best leuk om te kijken en om non-anime/japan vrienden bekend te maken met het concept death note... :)

KawaiiPikachu
Berichten: 248
Lid geworden op: 30-12-2012 16:47

Bericht door KawaiiPikachu » 31-12-2012 15:36

Ohja grapje, even de films vergeten te melden! Die heb ik ook gezien :P

Ik heb op eBay een best wel goeie deal gevonden! Het is 2e hands maar ze zien er echt nog supergoed uit!! Nog geen 5 euro per boekje ^_^
かわいいピカチュウです!
それじゃ、またね!!

Venus92
Site Admin
Berichten: 142
Lid geworden op: 30-12-2012 13:24

Bericht door Venus92 » 01-01-2013 09:06

Ook ik ben GROOT Death Note fan!!! :D Heb de anime drie keer gezien, groot deel van de manga gelezen, de live action gezien...

Death Note is heel duister en interessant, het is natuurlijk een rare kwestie; dat voor god spelen. En Light verloor steeds meer z'n sanity (niet dat ie helemaal sane was to begin with xD), dat was interessant om te zien vond ik :P

Het is niet mijn nummer 1 anime though, mijn nummer 1 zijn Monster en FMA. :)

KawaiiPikachu
Berichten: 248
Lid geworden op: 30-12-2012 16:47

Bericht door KawaiiPikachu » 01-01-2013 19:52

Venus92 schreef:Ook ik ben GROOT Death Note fan!!! :D Heb de anime drie keer gezien, groot deel van de manga gelezen, de live action gezien...

Death Note is heel duister en interessant, het is natuurlijk een rare kwestie; dat voor god spelen. En Light verloor steeds meer z'n sanity (niet dat ie helemaal sane was to begin with xD), dat was interessant om te zien vond ik :P

Het is niet mijn nummer 1 anime though, mijn nummer 1 zijn Monster en FMA. :)
Ik ken de Anime nog niet zo lang dat ik hem al 3x kijk xD Maargoed, dat komt nog wel :D

In welke taal las jij de Manga? Ik dus in het Japans, want ik vind zelf persoonlijk dat het in het Engels (of nog erger Nederlands) lezen nep is :P
かわいいピカチュウです!
それじゃ、またね!!

Venus92
Site Admin
Berichten: 142
Lid geworden op: 30-12-2012 13:24

Bericht door Venus92 » 02-01-2013 01:05

Haha in het Engels :P in die tijd kon ik misschien nog maar 5 Japanse tekens.

Inmiddels zou ik wel wat manga in het Japans moeten kunnen lezen.

Ik vind Nederlands eigenlijk helemaal niet erger dan Engels :P de Nederlandse taal biedt naar mijn mening juist meer mogelijkheden om het echt zo accuraat mogelijk te vertalen (in de Nederlandse taal kun je je naar mijn mening op meer mogelijkheden uitdrukken).

Miki
Berichten: 131
Lid geworden op: 30-12-2012 19:19

Bericht door Miki » 02-01-2013 07:45

^Haha ik vind juist dat de Engelse taal veel betere woorden heeft en veel meer synoniemen waardoor je beter jezelf kan uien in het Engels dan in het Nederlands. Nederlands is redelijk gelimiteerd. Daarom lees ik over het algemeen ook meer Engelse dan Nederlandse boeken tegenwoordig.

mart
Berichten: 187
Lid geworden op: 30-12-2012 18:22

Bericht door mart » 02-01-2013 17:09

Het beste is natuurlijk om iets te lezen in de taal waarin het geschreven is , dan gaat het minste van wat de schrijver bedoelt verloren .
Als je de taal niet kent dan zijn vertaalingen best wel goede alternatieven
[alhoewel het in het nederlannds vaak knullig over komt , maar dat hoort denk ik bij onze taal )

Heb van Death note alleen de manga gelezen ( in het engels :x ), best goed vond alleen dat na de dood van L het verhaal ook slapper werd .
wel leuk om in Misa's agenda te zien dat ze op 4 mei naar een Momu concert was geweest :P

KawaiiPikachu
Berichten: 248
Lid geworden op: 30-12-2012 16:47

Bericht door KawaiiPikachu » 02-01-2013 19:09

Venus92 schreef:Haha in het Engels :P in die tijd kon ik misschien nog maar 5 Japanse tekens.

Inmiddels zou ik wel wat manga in het Japans moeten kunnen lezen.

Ik vind Nederlands eigenlijk helemaal niet erger dan Engels :P de Nederlandse taal biedt naar mijn mening juist meer mogelijkheden om het echt zo accuraat mogelijk te vertalen (in de Nederlandse taal kun je je naar mijn mening op meer mogelijkheden uitdrukken).
Hoeveel Kanji denk je dat ik ken? xD Maar er zit Furigana in :D
Ik moet wel zeggen, door dit lezen leer ik meer Kanji herkennen en dat is wel goed omdat ik dat graag wil ;)
かわいいピカチュウです!
それじゃ、またね!!

Venus92
Site Admin
Berichten: 142
Lid geworden op: 30-12-2012 13:24

Bericht door Venus92 » 03-01-2013 12:23

^Dat is wel leuk ja! :)

En inderdaad, originele taal is het beste en inderdaaaad, na L's dood werd het verhaal slechter, ik vond N echt een slap, vervelend aftreksel van L.

Plaats reactie