De groepscultuur in Azie

Plaats reactie
Venus92
Site Admin
Berichten: 142
Lid geworden op: 30-12-2012 13:24

De groepscultuur in Azie

Bericht door Venus92 » 27-04-2015 21:35

Oke jongens... ik zat dus te denken aan dat hele Kago Ai schandaal he... en ik vind het toch super vreemd, want:

Aibon had gerookt, oke, dat is niet gezond. En ook geen goede voorbeeldfunctie, want ze was minderjarig. Dat je haar daarom uit Morning Musume kickt, oke, want Morning Musume heeft een voorbeeldfunctie. Daar zeg ik verder niets over.

Maar ze werd gewoon letterlijk gestraft. Als een klein kind. Ze moest terug bij haar moeder in Nara wonen. Na een tijdje mocht ze terug naar H!P, maar haar straf was nog niet voorbij. Ze moest een tijdje kantoorwerk (kopieren enz) doen voor ze weer mocht debuteren.

Tijdens haar gehele verblijf in Nara mochten Aibon en Nono geen contact met elkaar hebben (ok, waarschijnlijk hebben ze dat aan hun laars gelapt maar dat is niet de discussie nu).

Ik vind dit gewoon bizar. Hello! Project was haar baan, niet haar god. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat een freaking werkgever mij ooit zo ''straft'', en me geen contact met iemand laat hebben. Ik ben een vrij persoon, ik doe mijn werk en verder heeft mijn werk absoluut niets met mij te maken. Maar kennelijk is dit normaal in Japan.

In de Kpop wereld gaat het er volgens mij ook zo aan toe. Een aantal van jullie zijn waarschijnlijk bekend met wat Kpop groups... en mogelijk weten jullie dan ook dat die Kpop group members in ''dorms'' wonen. Ruime huizen waar de (veelal meerderjarige) members wonen met de rest van hun muziekgroep en soms niet eens een eigen kamer hebben. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ik, als ik muzikant zou zijn, me zou laten verplichten om ergens te wonen. Dat bepaal ik toch lekker zelf als meerderjarige, met mijn zuurverdiende geld?

Maar dit is typisch Azie en hun groepscultuur. Als ik me dit allemaal bedenk ben ik zo dankbaar dat ik Europeaan ben.

Wat vinden jullie van dit hele onderwerp? Discuss!

mart
Berichten: 187
Lid geworden op: 30-12-2012 18:22

Bericht door mart » 28-04-2015 20:04

Kago zat W toen dit gebeurde als ik het goed heb .
Misschien moet je dit voorval zo bekijken ;
Upfront had Kago ook op staande voet kunnen ontslaan wegens contract breuk , inplaats daarvan hebben ze haar een jaar lang in de luwte gehouden tot dit voorval vergeten was , dus terug naar haar moeder om uit de buurt van de paparazzi te zijn , en op kantoor werken als aangepast werk .
Alles was geregeld voor haar terugkeer ( de release datum van het 3de W album was zelfs al bekend , dus zal ze niet alleen op kantoor hebben gewerkt maar ook dit album dus ingezongen ) , tot ze weer de fout in ging . Hieruit zou je kunnen opmaken dat Upfront haar wilde behouden .
Geen contact met Nono is een raar verhaal , als dat waar is is het inderdaad bizar , maar misschien was Upfront bang voor een slechte invloed van kano op Nono .

Up-front is vermoedelijk ook meer dan een werkgever , aangezien de meeste members op minderjarige leeftijd erbij komen en van hun woonplaats naar Tokyo moeten verhuizen , vermoed ik dat Upfront ook de school en huisvesting regelt ( pleeg gezin ? internaat ? Upfront eigen woning ? of moeder mee , zoals bij Reina ) en dus op die manier ook verantwoordelijk is voor ze .
Hoe dit precies zit weet ik ook niet .

Kan me wel herineren dat sommige ouders het contract geen goed idee vonden en hun dochter eruit haalden ( Asuka van MM , een Juice=juice voor debut )

Bij meederjarige lijkt upfront toleranter , Miki , yaguchi , Nacchi dichtbundel schandaal ,een tijdje uit de spotlicht en gewoon weer aan het werk .

Lijkt me wel duidelijk dat als bij Upfront of elke andere company een contract hebt , je weinig eigen vrijheden beperkt zijn .

Hoe het bij kpop zit heb ik geen idee .


In onze westerse wereld waar de popsterren zonder probleem blowen , vreemdgaan , zuipen en spuiten is dat inderdaad erg vreemd .
Zelf zou ik er ook niet aan moeten denken dat mijn werkgever me buiten mijn werk überhaupt iets over mij te zeggen zou hebben , dat ben ik helemaal met je eens .

Typish Aziaatische cultuur toch misschien .

Venus92
Site Admin
Berichten: 142
Lid geworden op: 30-12-2012 13:24

Bericht door Venus92 » 11-05-2015 23:32

Dank voor je informatie :). Gelukkig hebben onze werkgevers niets over ons te zeggen buiten werk om.

Ik vergat idd even dat ze in W zat.

Volgens mij ziet Tsunku idd een aantal van hen als zijn dochters. ^^

Plaats reactie